Min vän

Det är både tråkigt och väldigt ensamt att gå hemma på dagarna. Tiden går sakta och det blir oftast samma saker jag gör på dagarna. Därför är jag otroligt glad för de två dagarna jag jobbar i veckan.
Jag är ialla fall glad att jag har sällskap här hemma på dagarna. Då pratar jag såklart om Sally, min katt, eftersom Göran är på jobbet och Evelina på dagis blir hon den jag pratar med på dagarna. Hon får höra en hel del. Trots att hon "bara är en katt" så blir hon, mitt sällskap. Min vän.



Sally ligger och gosar uppe på soffan.

I helgen ska vi äta pinnekött igen. Gud så gott det är! Eftersom det krävs lite planering när man gör på det sättet jag valt att laga det på, så sätter jag igång med det redan imorgon. Därför måste jag ut och köpa två ingredienser idag, nämligen palsternacka och kolrot. Vi får se om det blir med Görans föräldrar eller bara vi två.
Jag har bara 10 blöjor kvar hemma också så jag tar mig en tur bort till Furuset senare under dagen.

Vad ska ni hitta på idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0