Matprat

Detta var min middag igår! Gud så gott det var. Nakkekotlett (har inget aning om vad det heter på svenska, fläsk karré?), ris, egen pepparsås och sallad innehållande bla. avokado och fetaost! Mums. Samma mat tog jag även med mig till jobbet och mumsade i mig till lunch. Många av mina arbetskamrater brukar sitta med störa ögon och öppen mun när jag tar fram min matlåda och ska äta! Jag tycker det är så lätt att göra extra mat när man ändå står och lagar middag dagen innan och på så sätt spara massa pengar på att slippa köpa mat på jobbet och även att det är skönt att veta vad man ska äta och då inte få beslutsångest, haha. Det är ganska lätt att få det i en affär som har en delikatessdisk med ett varmeskåp fullt av frestelser...

Ja, jag har börjar äta ris och potatis igen. Men i ytterst små mängder. Till middag äter jag 1 potatis eller 2 matskedar ris etc. Det är tillräckligt för att få energi och ork. Dessutom blir jag aldrig sådär proppmätt eller äckligt mätt ni vet. Jag äter hellre mer sallad än att ösa in kolhydrater i truten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0