Grön matta

Nu är det verkligen på tiden. På tiden att rensa i rabatten på våran altan. Innan det växer igen såpass mycket att jag struntar helt i det. Det är en grön matta i rabatten med blommor i mitten. Usch. Ogräset växer så det knakar. När det börjat växa tar det dessutom all näring så blommorna inte får något och de dör... Så idag, när solen skiner så varmt och gott ska jag passa på att lägga en halvtimme där ute, längre än så tar det inte. Fort avklarat!

Det blev som jag trodde med Evelina. Hon har sovit som en stock genom hela natten. Vaknade 7:15, men somnade om till 8:00, då jag gick in och väckte henne. I och för sig brukar hon sova länge och nästan hela natten, men inatt var det extra gott även för oss att slippa en nattuppvakning.

Tänk att det är midsommarafton imorgon. Här firar vi inte det alls. Synd. Tråkigt. Tycker jag. Jag saknar somrarna inne i Lysekil med mina vänner. Hur vi gick runt och pratade med allt och alla, skrattade och hade det hur kul som helst. Glömmer aldrig den midsommaren då jag och Lina mötte två killar från Laxå. Haha. Vilka grabbar alltså!
Jag saknar att se en midsommarstång, kanske inte själva dansen, men bara att se massa glada barn som skrattar och skuttar runt den där stången. Nästa år ska jag försöka vara ledig på midsommar så jag och Evelina kan åka till Lysekil, så hon får uppleva en riktig midsommar!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja gud ja! Vilka tider! Haha! Saknar dom tiderna lite men saknar jag dig ;)

2012-06-27 @ 12:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0