Förmiddagsprojekt

Idag har jag varit duktig. Nästan så duktig som jag planerade också. Vi hade tänkt simma här på eftermiddagen. Packade väskorna och begav oss till gymmet. När vi kommer dit så visar det sig att det är sommarstängt och vi får därmed vända på klacken och gå hem igen. Trist när man är inställd på något. Men så är det. Jag borde kollat upp om det var några stängningstider under sommaren, det brukar det nämligen vara när det gäller simhallar.
Nåja, jag har ialla fall svettats lite i solen här idag ändå.

Jag fick äntligen bort den gröna mattan som vuxit sig stor i rabatten. Det blev faktiskt så mycket ogräs att jag fyllde en hel soppåse!
På den näst nedersta bilden ser ni också att busken fick sig en välbehövlig hårklipp, så den nu mer är rund och jämn istället för stor och yvig. I bakgrunden på den bilden ser ni också hur stora mina solrosor har vuxit sig. Ikväll ska vi vattna!

Jag firade med lite norska jordgubbar! Mumms.

Bäst med dagens projekt var att det tog 30 sekunder från det att Göran gick innanför dörren tills det att han märkte vad jag gjort!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0