Ekeberg Sletta

Idag har jag, Evelina och Görans mamma varit på Ekeberg Sletta. Det är lite allt möjligt där. Först och främst är det massa lekplatser. Det är också en inhängnad med massa djur där barnen bla. kan rida på häst och hälsa på de olika djuren. Det finns en stor spelhall och en minigolfbana. Runt omkring allt detta är det en stor park där folk kan ligga och sola eller grilla! Stora ytor för barn att leka och springa omkring. Det passade våran Evelina helt perfekt! Hon tyckte det var jättekul att hälsa på djuren. Dock betalade vi aldrig något inträde för att se på nära håll. Det får bli nästa gång, när vi har lite mer tid. Det räckte gott med att bara gå på utsidan och vinka till hästarna och fåren - tyckte Evelina! Att hon dessutom gick runt och mumsade på glass gjorde inte upplevelsen sämre direkt...

På minigolfbanan är det trolltema, därav det stora trollet på en av bilderna. Hit ska vi absolut åka igen med våran lilla. Kanske grilla en söndag eller bara gå en sväng i skogen som ligger bredvid.

Det ligger väldigt nära där jag bodde när jag var aupair för en norsk-svensk familj, så jag har varit här ett antal gånger med de barna. På tal om det så mötte jag mamman i familjen igår. Hon var inne och handlade i butiken jag jobbar i. Den ligger bara ett stenkast ifrån där de bor, därför sökte jag jobb där! Vi ska träffas i sommar bestämde vi. De har nämligen sommarställe på Smögen, som ligger ca 30 minuter ifrån där min pappa bor/mammas sommarställe. Så jag ska åka ut till dit. Gud som jag saknar dem...







Lillan springer runt och storkoser sig! Underbart att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0