Tv problem

Oj vilken total tabbe vi gjorde här igår. Vi fick ingen bild på tv:n och inget internet (därför blev det inget bloggskrivane igår), så jag ringde med en gång till bolaget vi har registrerat oss hos. Vi fick faktiskt ordnat så att en tekniker skulle komma hem till oss redan idag och ordna det.
När jag lämnat Evelina så kom jag på att man kunde ta antennkabeln och sätta den direkt i tv:n istället för genom boxen. Då skulle jag få de normala kanalerna. Jag drog fram tv bänken och skulle dra ut kabeln ur boxen. Och vad ser jag då? Jo, att antennkabeln inte sitter i alls... Haha. Så det var bara att ringa till bolaget och avboka teknikern som skulle komma. Som tur va hann han inte komma, för då hade vi fått betala honom 500.- eftersom det var vi som gjort en tabbe och inte kollat att alla kablarna var riktigt isatta.
 
Jag hittade massa fint när jag och Lene var hos Havaristen i tisdags. Vi åkte en tur dit mitt på dagen bara för att hälsa på en vi känner som jobbar där och för att se vad de hade för varor.
Denna firman köper varor från lastbilar som vält eller som är lite skadade. Och de blir ett väldigt reduserat pris, vilket passa mig perfekt! De säljer allt från ljus, leksaker, kläder, skor, mat och hygienartiklar mm.
De sålde bla. en choklad som Göran tycker om. I affären kostar den 31kr och de sålde den för 10kr. Ni förstår kanske hur man reagerar när man kommer in i butiken eller? Haha.
 
Jag köpte också dessa söta Nicke nyfiken napparna från MAM. De ligger i 2-pack och i affären kostar de närmare 50kr och här köpte jag de för 10kr/2-pack. Fin pris på fina nappar!
 

Kommentarer
Postat av: Tora

jag älskar napparna!! :D
Fan vad billigt, billigt är bra!

2012-07-10 @ 22:41:17
URL: http://glitterfjolla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0