Väntan (på Ullevål och) i Lysekil

Nu sitter jag och väntar på ett samtal från Malmgrens bil och ett besked på om jag kan hämta bilen idag och bege mig till Oslo ikväll eller om jag ska vänta till imorgon.
(5 min senare... Alarmsystemet är det enda som är kvar på bilen att ordna nu, så jag räknar med att jag får bilen idag. Inga direkta förväntningar dock.)

Jag och papsen har precis varit inne i Lysekil en sväng. Jag var på apoteket och fick äntligen köpt Bisolvon till min lilla Evelina som hostar så väldigt. Stackars liten. Hoppas detta hjälper eller så får hon följa med mig när jag ska till läkaren på onsdag. Men eftersom hon inte verkar ha ont i halsen, då aptiten är som den ska och det inte gör ont att svälja, så är jag inte så jätteorolig. Hoppas det går över med Bisolvon (som är med körsbärssmak och chokladsmak, mums!).

Skänker en extra tanke till min arbetskamrat, Paul Mourad & Camilla Mourad, som just nu är på förlossningen på Ullevål och kämpar. Även de går i väntan! Förmodligen mer än jag. Massa lycka till!

Nu ska jag gå ut och äta korv och se på Evelina, som ligger och sover i pappas bil efter resan. Natten innehöll inte många timmars sammanhängande sömn så jag lät lilldockan ligga kvar och sussa där en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0