Sött och salt

Nu när Evelina har varit dålig i magen och inte fått behålla så mycket mat, fick jag ett tips av Görans mamma. Blanda lite Coca Cola och Naturell Loka och "blanda bort" kolsyran. Det söta och salta stabiliserar tydligen magen. Och det verkar faktiskt stämma. Hon har fått behålla all mat som hon ätit idag, vilket är ett stort plus!
Så det tipset tackar jag för och tar med mig vidare tills nästa liknande omgång kommer (vilket förhoppningsvis dröjer). Jag är inte positiv till sött när det är vardag, försöker hålla henne/oss ifrån det så mycket som det går. Men när hon vägrat allt som heter både mat och dricka så blev jag till slut så desperat att jag ville pröva vad som helst. Därav kexen igår och den söt/salta drickan idag!







Kanske kan bli ett tips till er där ute också!
(Detta fungerar såklart till oss vuxna också)

Nu ska jag hoppa in i sängen och försöka få en god natts sömn.
Sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: fia

smart!

2012-01-18 @ 09:17:46
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0