Leka och lära

Då var andra dagen på dagis klar. Det blir korta dagar så här i starten för att det inte ska bli jobbigt för den lilla. Men som jag och Berit konstaterade så kommer det inte bli några problem alls! :)
Vi var där lite efter kl 10 och gick igen 11.30. Imorgon ska jag lämna henne kl 09 och gå därifrån en stund för att se hur detta går. Jag har varit inom synfältet hela tiden, men imorgon går vi ett steg längre. Spännande.
Idag lekte de med klossar och lego på golvet och sedan hjälptes alla åt att städa. Till slut förstod även Evelina att hon skulle lägga tillbaka sakerna i korgen igen. Lilla gosis! <3
Hon ligger återigen helt utslagen och sover sin skönhetssömn.
(Har bilder på när hon sitter och leker, men givetvis kunde jag inte ladda upp de bilderna nu... Kommer senare!)

Kl 15 idag ska jag till Synsam och kolla min syn. Har börjat se suddigt på långt håll, om jag suttit med något nära och läst en stund. Något brytningsfel kanske? Hoppas såklart inte på det. Men vill ändå kolla upp det.

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

Haha ja jag kan säga att Viggo var otroligt lycklig när han fick en alldeles egen burgare - han satt och sa ooooh hela tiden. haha!



Skönt att det går så bra för lillan! Dagis är alltid jobbigast för föräldrarna ;)

Viggo går heldagar nu men oftast börjar jag inte förän vid tolv så där är han bara där mellan elva och halv fem när Andreas kommer, det är helt okej. :) Han är superduktig på dagis men skriker som en dåre när jag lämnar honom, det slutar snabbt dock har jag märkt.

När börjar du jobba? Ser du fram emot det?



Pussar o kramar från oss!

2012-01-04 @ 19:43:50
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Visst är det praktiskt!! Göms nog någorlunda lätt också, om man väljer de vita lådorna och för oss som ska/måste ha det i vardagsrummet är det ett måste :D



Åker gärna dit på en liten dejt, nästa vecka kanske? Imorgon kommer svärmor + svägerska hit :D



Kram!

2012-01-04 @ 20:37:00
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0