Glasögonorm

Jaha... Då ska man bli glasögonorm, på heltid! Jag trodde det skulle dröja innan jag skulle behöva "fönster" framför ögonen, men icke! Igår var jag hos Synsam på Furuset, här vi bor. Han som gjorde testet på mig sa att det är på gränsen att jag får lov att köra bil utan glasögon längre. Blev ganska paff, för jag gick dit med tron att jag bara "inbillade mig" att jag inte såg helt perfekt. Det visade sig att jag har skeva hornhinnor på bägge ögonen, ena sidan 0,25 och andra 0,5 samma sak med synen, 0,25 på ena och 0,5 på andra - kommer dock inte ihåg om det var + eller -. Men jag ser bra på nära håll men inte på långt. Det är inte så extremt att jag ser suddigt på långt håll men brytningsfel helt enkelt. När syntestet var färdigt så fick jag ett par "tillgjorda glasögon", där han satte i exakt det felet jag har i ett par provisoriska glasögon och det var som att en helt ny värld öppnade sig! Allt fick skarpa konturer igen och alla färger blev otroligt klara. Det var riktigt häftigt och först då insåg jag att jag är i behov av glasögon. Tavlan hos optikern, där det står massa bokstäver ni vet, jag såg till och med nedersta raden.
Trodde inte jag skulle erkänna det, men ja, jag kommer nog bli en glasögonorm eller brillmupp, ialla fall när jag kör bil och ser på tv. ;)
Ett par fina bågar från Elisabeth Arden, två glas slipade för min syn och syntest - 3901kr - BLÄÄÄ!!! Måste man så måste man...?

Nu till lite roligare saker;
Evelina är just nu på dagis och har varit där sen kl 09. Jag gick med en gång jag lämnat henne. Kom tillbaka kl 10.15, allt var bra så jag gick igen. Dock blev hon lite ledsen när jag gick, men jag hade med mig gosekudden och napp så då gick det bra. De skulle strax äta mellanmål, efter en liten samling. Eftersom de inte har ringt mig så verkar det som att hon sover nu. :) Riktigt skönt att allt verkar gå bra. Ska hämta henne vid 13 tiden tänkte jag. Då har hon varit där i 4 timmar, passar bra som en första dag. Imorgon får hon vara där ännu lite längre.

STOLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0