En vanlig torsdag

Idag är Evelina på dagis igen. Lite ledsen när jag gick, men det verkade gå över med en gång hon blev distraherad av de andra små prickarna där! Känns bra att hon är tillbaka igen. Skickade med lite olika mat idag eftersom aptiten inte varit den bästa det senaste och det mesta inte passat fröken. Så vi får se vad som sägs när jag kommer och hämtar henne senare.
Kommer ni ihåg hur dålig Göran var när han kom hem ifrån jobbet i tisdags? Slapp, blek och helt slut i kroppen... Han blev garanterad smittad av Evelina. Det betyder alltså att Evelina mådde lika dåligt som han gjorde. Och då skickade jag henne till dagis. Hur kunde jag? Jag märkte att hon verkade lite "borta" och inte alls så glad och upprymd som vanligt. Har riktigt dåligt samvete över det. Och nästa gång ska jag lita på magkänslan. Varför gjorde jag inte det då? Jaja. Hon är 90% bra nu och såg ingen anledning till att hålla henne hemma ännu en dag! Hon äter, leker och går runt som vanligt nu. Jag hade tänkt ta denna dagen till att tvätta kläder och packa inför Sverigeresan imorgon. Det går fortare att vara ensam hemma då!

När jag kommer hem från fysion ska dessutom jag och Göran bära upp den nya toalettstolen som rörläggaren kommer och installerar imorgon. Han ska även hjälpa oss med den läckande kranen i köket. Blir toppen. Även om det kostar så är det värt pengarna! Eftersom vi har materialet så kommer vi bara behöva betala för själva jobbet. Räknar med lite över tusenlappen.
Han kommer hit redan klockan 8 så jag ska lämna Evelina lite tidigare än vanligt och istället hämta henne vid 12, då vi åker med en gång.
När jag kommit ner åker jag och pappa och lämnar in min bil med en gång. Den ska in på service och jag kommer troligtvis få den tillbaka på måndag eller tisdag. Så det blir en långhelg i Lysekil denna helgen. Göran kommer vara hemma eftersom han måste jobba lördag. Det blir en mamma-Evelina-helg! <3

Nu ska jag sätta fart här och strax traska iväg till Furuset! Hörs senare!




I denna byggnaden går jag i fysioterapi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0