Dagens komplimang

Nu sitter jag för ovanlighetens skull ute i köket med datorn. Har kommit mig igenom halva lunchen som idag består/bestod av en macka med makrill i salsasås (mumma) och en tallrik med naturell fil, färska blåbär och vindruvor.
Har ganska nyligen kommit in genom dörren. Har varit hos min fysio.
När jag närmade min bron på hemvägen möter jag en medelålders dam som stannar upp och säger;
- Men oj vilka fina stövlar du har!
- Tycker du?
- Ja-a, vart har du köpt dem?
-
I Sverige!
- Åja, de var ialla fall jättefina!
-
Tack så mycket!
Tänk så lätt det är att få en annan människa att känna sig speciell, om så bara för ett ögonblick. Att ge andra komplimanger sker allt för sällan. Jag är inte duktig på det heller. Det händer ofta att jag möter folk som har något på sig som jag tycker är dunderfint, men inte öppnar jag truten och låter personen få höra det. Synd! Det kanske man skulle bli bättre på. Att ge (minst)en komplimang till en annan människa varje dag, det behöver inte vara en okänd utan till din sambo, dotter, mamma/pappa osv. :) Automatsikt så skiner man upp när man får en komplimang, det blir en slags bekräftelse. För min del blev det absolut en bekräftelse, en bekräftelse på att de skorna jag älskar, också faller andra i smak! :)


Medan Evelina var på dagis igår passade jag på att sätta pengarna i rullning tillsammans med Görans mamma. Vi var en sväng på Biltema. Där fick jag köpt en pall till Evelina som vi ska ha då hon tvättar händerna, inne på toa. Därefter åkte vi vidare till Tveita. Där gick vi till Nille och fyndade massa. Jag köpte massa saker och betalade endast 210kr. Stearinljus till endast 10kr (50st), "hyllor" till Evelinas rum (bild på detta när det är klart kommer!), andra ljus, en bok till Evelina, några fina ljuslyktor och en fin bricka. Ja, man kan säga vad man vill om Nille, men fina saker har dem och de är alltid billigt. :) Vi kom mitt i januarisalget så vi hade otroligt tur, men det ska man väl ha ibland?
Efter Nille stack jag inom Bik bok där de sålde långa linnen till 50kr, ääääntligen fick jag tag i svarta till en billig peng. Görans mamma köpte två vita.
Sen besökte vi Ica, där de var ett stort 10kroners salg. Köpte lite nödvändigt även onödigt sen var det dags att dra sig hemmåt för att hämta en duktig Evelina på dagis.

Imorgon ska jag och Madde en sväng till Ikea. Jag måste köpa en ny kudde till Evelina. Kudden har nämligen blivit snuttisen här. Och hon har med sig den till dagis varje dag. Då kan det vara fint att ha en extra. Ska ha en liten badrumsmatta till rummet där toaletten är (det är separata rum för toaletten och där du tvättar händerna) och om jag inte minns fel så säljer nämligen Ikea vita badrumsmattor för 9kr/st. Vi får se!

Ha en trevlig onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0