Beroende

Igår började Biggest Looser på svenska tv4. Var det någon mer än jag som såg det?
Även Sveriges Mästerkock hade premiär i veckan. Det är lite av tjusningen med januari och september. Då börjar massa nya program där man bara kan välja exakt efter tycke vad man vill följa! För min del kan det bli lite av ett beroende, det här med serier. Jag har följt en serie på tv sen jag var ganska liten. Även om jag inte haft chans att se det varje dag, så har jag gripit varje möjlig chans att se det. Ja, jag pratar givetvis om
Våra bästa år/I gode og onde dager/Days of ous lifes - mitt beroende
. Jag lägger upp dagens planer efter tiden då det går på tv. Jag bokar aldrig någon lunchdejt, fysiobesök eller liknande förän prgrammet är slut! Det kallas beroende va?

Nog med tramsprat...
Idag ska jag till Ikea med Madde och hennes dotter Lova. Eftersom Evelina går på dagis så får vi åka endast vi 3. Men det blir skoj ändå. Nästa vecka pratade vi om att ta en tur till ett badhus, då hämtar jag Evelina lite tidigare bara - efter hon har sovit.
Idag när jag lämnade mini på dagis blev hon lite ledsen när jag vinkade hejdå, första gången. Och när jag vinkade i fönstret från utsidan sträckte hon handen mot mig. Jag vinkade, vände mig om, gick och blinkade bort en liten mamma-tår. Det kommer antagligen bli fler tårar vid lämning. Jag är glad att det inte blev så första lämningen ialla fall. Det går snabbt över. Och jag tror det är värst för oss föräldrar...

Nu - IKEA!

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

hua - visst är det nog värst för oss. Jag går alltid med värk i hjärtat och i början hade jag alltid tårar i ögonen. Hua!

Undrar och längtar efter när det ska bli bättre med det där.



Puss&kramar!

2012-01-12 @ 20:46:38
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0