Snöfall som leder till fall

Idag när jag lämnade Evelina på dagis blev jag påmind om att jag var tvungen att gå runt huset. Ingången är, ett par veckor, på baksidan pga att de håller på att bygga om toaletterna i korridoren. Jag lämnade vagnen på framsidan (gud, varför gjorde jag det? pga att alla andra hade gjort det förmodligen...) och bar Evelina runt huset. När jag går runt det sista hörnet ligger jag helt plötsligt på marken och ser upp mot himlen. Där var en isfläck på säkert 2x2 m och med tanke på hur mycket det har snöat inatt såg man inte den. Det gjorde inte ont, inte alls. Och Evelina fick inte ens snö på sig för mina reflexer lyfte automatiskt upp henne när jag ramlade. Jag reste mig, borstade bort snön och gick vidare. 3 meter längre fall var jag bambi på is igen, men eftersom jag gick mer försiktigt så höll jag balansen. När jag var 1 meter från dörren kommer en flåsande dagis-ledare ut genom dörren. "Hur gick det?" Jodå. Det gick bra sa jag. Men gud så pinsamt att folk såg det! Det är ju nästan det värsta med att ramla. Eller hur? Jag sa att de kanske borde sanda lite där så ingen annan ramlar, eller barna när de leker ute under dagen. Jag var ganska snabb när jag lämnade henne idag och gick så fort jag kunde. När jag gick ut såg jag att precis där jag föll så var det fönster längs hela huset och pga ombyggningen så var alla på den aveldningen. Haha. Jaja. Det gick bra ialla fall! Men ni förstår säkert hur jag menar?!

Det var så fint väder igår. Solen sken hela dagen och det var torrt nästan överallt. Inatt har det kommit säkert 5 cm snö och det är tung våt snö, så nu blir det slask igen. Alla hade förhoppningar om att våren var här för att stanna. Men jag pratade om att det garanterat kommer bli bakslag, eftersom våren "kom" lite väl tidigt. Jag tror den kommer till slut ändå!
Göran har en tid med en personlig tränare idag, jag ska åka med och simma undertiden han är i gymmet. Det blir skönt att komma igång igen efter en veckas sjukdom.




När våren ser ut till att dröja innan den kommer på riktigt får vi ha vår inomhus istället. Jag älskar färska blommor. Rosor är en favorit! Dessa vackra fick jag av Görans föräldrar häromdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0