Valentines day

 


Eller som vi i Sverige säger; Alla hjärtans dag. Får ni något av någon närstående tror ni? Är ni kanske också så snälla att ni ger något också? Jag köpte till mina två kära, hemma, för ca 2 veckor sen. Så det har varit under kontroll länge nu! Ett hett tips är att köpa alla hjärtans dag "saker" den 15 februari (alltså imorgon) och förvara det till nästa år, för de ger nästan bort allt överflöd när denna dagen är över. Då har ni garanterat kirrat en billig present, som säkert kostat det dubbla om inte mer, dagarna före den 14/2.
Hos oss händer det inget speciellt idag, vi ska bara vara lika kärleksfulla som vanligt. Ge några presenter, kanske äta en extra god middag. Vad ska ni göra?
Enligt mig är detta en dag som affärerna passar på att höja priserna till okänsliga höjder, folk köper ändå! Eller hur?! Lite överskattad dag. Man borde alltid vara snäll och kärlighetsfull, inte bara på en utsatt dag. Det blir liksom ett typ av tvång att man ska vara snäll just idag... Nåväl... Går inte att ändra på det bara för att jag skriver några "klagande" rader här. Visst är det mysigt. Och jag hoppas jag får de rosorna som jag hintat om länge nu. "Åhh, de rosorna tycker jag är finast!" Eller "Titta, där har de sånna rosor som jag pratat om..." Vi får se om det räckte. Haha.



Jag pratar såklart om dessa ljuvliga rosorna, de ser så oskuldsfulla ut på något sätt. Älskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0