Träningsvärk?

Idag känner jag någonting i ryggen, något som jag inte känt på väldigt länge, men jag känner igen känslan och gud vad jag har saknat den! Tror det kallas träningsvärk. Lovely! Välkommen tillbaka, du har varit saknad, men nu släpper jag inte taget om dig på en stund.
Det blir ingen träning idag, men eftersom jag ska dammsuga och tvätta golven här hemma så blir det lite som ett träningspass ändå. Dock inget som jag borde få träningsvärk av, men ändå!
Egentligen skulle jag möta Madde och Lova idag, men vi väntar till måndag istället. Dagis är stängt då pga. planeringsdag. Fredagen den 10:e ska det vara Karneval på dagis, då ska de klä ut sig. Klä ut sig till djur och sånna saker, dumma mig som inte tog med mig de två dräkterna som finns hos mamma på landet. Nu måste jag istället köpa, känns jätteonödigt... Vi får se vad jag hittar på. Sprang förbi en leksaksaffär på Metro, och där säljer de dräkter för 199.- . Kanske satsar på någon katt-dräkt och målar lite morrhår i ansiktet eller så. Bilder kommer självklart komma upp här! Hehe. Ser framför mig hur sött det kommer bli.

Igår testade vi att ge Evelina flaskan med välling då hon skulle sova. Göran stod där inne vid sidan bara, för att se så hon inte kastade iväg den så det rann massa välling i sängen. Men hon höll den i ett fast grepp och somnade som en stock sen. Älsklingen. <3

Idag är det kallt här. Så det blev ull från topp till tå idag på den lilla! Burr så kallt det var. Så där torr luft när man tar ett andetag, nästan ingen syre liksom. Eftersom de sover i vagnarna på daigs så tog jag med mig lite extra ull. Men när jag kom dit så sa de, till mig lättnad, att de inte skulle gå ut alls idag. Känns bra när det är 15 minus.


Här ligger vi med ullklänningen halvt på. Den fick hon i 1 års present av sin oldemor (Görans mormor!).
Hon såg så irriterad och missnöjd och söt ut så jag var tvungen att ta kort på henne. Sötis!


Välling är det bästa på morgonen. Myset i sängen är oslagbart, alla dagar! <3

Nu tänkte jag slappa lite till i soffan till Sagan om de två tornen, sen ska jag sätta igång och göra det helg-fint här hemma. Så det är fint när man och barn kommer innanför dörren. :)
Ikväll tänkte jag prova att göra kycklingroulader (eller hur det nu stavas), sånna som Leif Mannerström gör på reklamen. Men med egen fyllning. Blir spännande.

Vad ska ni äta för fredags gott ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0