På Evelinas sätt

När lillan är sjuk bör man, för allas bästa, låta henne göra som hon vill...
Det är väldigt gnälligt och oavsett vilken mat jag ställer fram, så kastar hon sig åt sidan och kniper igen munnen. Hon har bara ätit en halv burk med Aprikos och Päron, druckit lite och fått i sig totalt en flaska välling.
Det är påfrestande för alla parter. Mest jobbigt är det garanterat för henne, stackars liten.

Tidigare fick hon för sig att tvättkorgen skulle stå upp och ner. Ställde jag tillbaka den på sin plats, på riktigt sätt, slet hon tag i den och gjorde på sitt egna sätt, på Evelinas sätt.

Antar att jag måste räkna med sjukdom nu när hon precis börjat på dagis. Men det är jobbigt med tanke på att hon endast varit förkyld 3 gånger sen hon föddes, innan hon började på dagis. Nu när hon börjat på dagis har hon kanske varit frisk max 3 dagar. Hela första året (på dagis) sägs innehålla en hel del förkyldningar och annat... Det är bara att ta det som de kommer. <3

Nu ska jag njuta lite egentid då Evelina sover och Göran ska göra likaså!
Jag ska prova de frysta friterade lökringarna som jag köpte igår. Doppa dem i lite sweet chilisås och se på något skoj på dumburken.

Ha´re gôtt sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0