Myskväll

Idag har jag varit ute hela dagen. Inte ute, som i utomhus, bara inte hemma. 10.30 åkte jag och hämtade Madde och Lova. Vi åkte iväg till hennes kompis Jenny och hennes dotter Allice. De bor en bit utanför Lilleström. Hade några riktigt trevliga timmar i deras (otroligt fina!!!!) hus! Om inte det legat så "långt bort" hade vem som helst velat bo där. Believe me!
Gud som jag saknade Evelina när vi var där idag, hon hade tyckt det var jättemysigt att springa runt och leka med de två andra tjejerna i lik ålder. Det får vi ta nästa gång. Eftersom Evelina hostar som en galning (igen) ville jag av just den anledningen inte heller ta med henne. Vill inte riskera att hon smittar... Tog en hel massa mysiga, söta och fina bilder idag som jag lägger ut senare eller imorgon eftersom min kamera ligger i Görans bil och jag vet inte när herrn behagar komma hem igen. Hehe.

Vi åkte tillbaka mot Oslo vid 15 tiden och jag släppte av Madde vid Mickes jobb. Åkte därefter och mötte Göran och Evelinis på Linderud senter. Vi skulle gå till läkaren med henne hosta, natten var nämligen helt förfärlig. Hon har sovit max 2 timmar. Jag tog in henne i våran säng i hopp om att hon kanske sov bättre då. Men nope... Stackarn hostar så det riktigt ekar i halsen, förstår ni hur jag menar då? Stackars mammas lilla hjärta. Väl inne i väntrummet tog jag en kölapp efter att ha armbågat mig fram till automaten. Nr 22 och vilket nr i turordningen var det... Nr 5. SUCK! Jag tänkte att här blir vi sittandes i flera timmar för det gick inte direkt snabbt. När jag återigen gick och såg vilket nr det var såg jag att det fortfarande var 5, suckade högt och tydligt. Och då tog en man tag i min axel och sa; Här, ta min lapp. Jag ska iväg! Och vilket nr stod det på lappen? 11! Det var nästan som jag skrapat fram en miljon på triss. Blev jätteglad och tackade en extra gång. Vi fick därför totalt bara vänta en halvtimme. Snacka om tur. Inne hos läkaren fick jag beskriva "felet". Och det var helt enkelt bara någon virushosta. Inget som man ger penecilin för, utan jag fick Bisolvon och ska ge henne det 3 gånger om dagen. Det var såklart bra att det inte var något allvarligt, men jag hade gärna fått något som hjälper på en gång.
Gav en sked nu precis innan hon somnade och hon har bara hostat en gång på ca 1 timme, så hoppet lever än. Haha.





Nu sitter jag här och myser i soffan och slappar efter en god middag: Entrecot, ris, champinjonsås och sallad.
Ser på Halvåtta hos mig och känner hur jag slappnar av mer och mer för varje minut.

Trevlig kväll på er mina fina!
Kram

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

åååh vilken fin kruka! I love it!

Ljusstakarna också. :)



Sv: ja kritorna går att tvätta bort från alla material verkar det som. Står det på iallafall ;) Det kan ju behövas med tanke på hur mycket som hamnar utanför. haha



PUSS!

2012-02-17 @ 19:24:06
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0