Motsatt effekt

När jag lämnade Evelina på dagis idag sa jag som "vanligt": Jag har med bisolvon idag också. Hon har inte slutat hosta än. Då fick jag två frågande blickar tillbaka. Hon hostar aldrig här sa de. Va? Är det bara hemma hon hostar? Istället för att bli glad att hon inte hostar så mycket på dagarna så blev det motsatt effekt, hon hostar hemma men inte på dagis. Är inte det väldigt konstigt? Det kan också vara så att hon hostar mycket på morgonen, då man alltid är lite torr i halsen efter natten och sen mot kvällen blir det oftast värre. Så är det för mig också. Men de hade inte hört henne hosta en enda gång. Jag måste tänka över det på lördag när hon är hemma hela dagen...
När jag lämnat lillan gick jag till Europris och köpte nya lysrör till lampan i taket på toaletten och monterade de. Så äntligen är det riktigt ljus där inne igen.

Idag hoppas jag att vi kan gå och träna för första gången. Göran hade lite saker att göra efter jobbet, så det ger också mig tillfälle att sätta ihop hyllan/hyllorna på Evelinas rum och få det mer systematiskt där inne. Hoppas det funkar och blir som jag tänkte mig när jag köpte det!

Nu tänkte jag se på The New Daughter (Skräck/Thriller/Drama) med Kevin Costner, medan jag inväntar ett samtal från Göran.



Kevin Costner                                                   Ivana Baquero 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0