I en vattenpöl

Jag trodde att jag skulle vara bra idag när jag vaknade, ialla fall mycket bättre. Men nej. Jag är nästan sämre. Jag hosta, nyser och snörvlar om vartannat här hemma. Sitter i soffan under mitt täcke och tar det så lugnt jag kan. Den enda ansträngningen är just nu att skriva. Visst är det skönt att sitta här och mysa, men det är så tråkigt, speciellt när jag kommer på hundra saker jag hellre hade gjort. Men så är det väl alltid när man är sjuk?

Imorse när jag vaknade trodde jag nästan att jag kissat i sängen. Upptäckte snabbt att så inte var fallet. Jag hade svettats som en tok och lakanet var helt genomvått. Jag vaknade i en vattenpöl, eller i en vattensäng kan man också säga.

Egentligen skulle jag hem till min chef idag och provuppsätta hennes hår inför bröllopet på lördag. Eftersom jag är dålig, sa jag det till henne igår. Vi kom fram till att vi hellre tar det senare i veckan. Vilket dåligt samvete jag skulle haft om jag smittade henne och hon blivit dålig till sitt bröllop! Jag själv hade blivit rasande om någon kommit hem till mig med feber och hosta 5 dagar före jag skulle gifta mig.

Var det någon som såg Big Brother igår? Vi har inte tv11 här så jag missade det, men jag gör som förra året. Laddar ner avsnitten dagen efter och ser på tv:n, går lika bra det!



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0