Gardiner

Kommer ni ihåg att jag skrev att jag hade köpt nya gardiner? Jag är jättenöjd med dem, fönstren blir lite mer markerade med gardiner i mörkare färg än tapeten, samtidigt som det inte är allt för tillslutet utan de släpper in massa ljus! Super. Älskar att matcha detaljer med gardiner, därför köpte jag dukarna som är i nästan samma färg. Kuddarna i soffan går i grått och gråblått - allt passar ihop! Precis som jag tycker om det.




Inte världens bästa bilder.
Älskar toffsarna, som förövrigt kommer från Kid.

För några veckor sen köpte jag en lampa till köksfönstret, efter julen så blev det så tomt när vi tog ner stjärnan från förnstret, så jag ville ha ljus där hela tiden helt enkelt! Köpte en enkel "klot-lampa". Blev fint, det enda som var mindre fint var att sladden syns. Sladden virade vi liksom runt gardinstången för att dölja den så gott som det gick. Har gått och irriterat mig på det länge nu. Byggde upp en idé om hur man kan dölja det och idag hittade jag allt jag behövde, till endast 27.- på Nille (vart annars?!). Jag har inte tagit bild än. Ska göra det och visa er. Det blev riktigt fint. Till och med Göran blev imponerad och sa att jag var duktig, då måste det med andra ord vara bra! Haha.

Idag var jag hos läkaren. Han lyssnade på mina "orkester lungor" och sa att jag hade lite symptom för bronkit. Men det var inte de. Jag tog blodprov och det visade under 8, vad nu de betyder. Har man 8> så har man en värre infektion i kroppen. Jag har vad resten av folket i Oslo har, som min läkare sa, Influensa. Fick en stark hostmedicin som jag ska ta 3-4 gånger om dagen. Jag får inte köra bil när jag tagit den! Då blir jag alltså tvingad att ligga på soffan... Men det var också det jag fick order om att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0