Att väckas

God eftermiddag gott folk!

Vissa gånger får jag väcka Evelina då jag kommer in till henne på morgonen. Det är sällan, men det händer. Det gör lite ont att väcka en prinsessa som sover, men måste man så måste man.
Så här snuttig kan man se ut när man sover och samtidigt bli så sur då mamma kommer in och stör skönhetssömen.
Så såg det ut igår. Idag var hon vaken länge före mig och min klocka. Så jag gick in till henne och drog upp rullgardinen och sen in och la mig igen. Där satt hon och sjöng i ca 45 minuter, tills jag gick upp. Duktiga flicka.



Men mamma, jag vill ju bara fortsätta att soooova!

Jag och Göran var ute en sväng här nyligen. Vi åkte till Oslo centrum för jag skulle växla till svenska pengar som min far ska ha. Vi åkte en sväng till Biltema där Göran skulle köpa mattor till bilen (hans nya bil kommer på fredag, så han går runt här och räknar timmarna, som ett litet barn dagen före julafton). Tyvärr hittade han inga som passade. Men jag hittade lite smått, som alltid. Jag köpte en ny tandborstmugg med fyra hår i, liksom du kan ha fyra tandborstar i muggen, är ni med på vad jag menar? Sen så köpte jag 12-pack med tandborstar till Evelina, ganska fina faktiskt, och de kostade bara 20kr. Hittade även en matta att ha innanför dörren, alltså där man kan ställa skorna på. Den var oval och såg ut precis som en bilmatta faktiskt. Dessutom var det en hög kant runt så när det samlas vatten eller småsten där så går man bara ut och skakar bort all smuts, istället för att de ska trilla av på vägen, som det ofta gör med tex. en tidning. Mycket praktistk. Mycket nöjd!

Vi var även inne på Rimi (mataffären) en sväng när vi kom tillbaka. Där inhandlade vi kvällens middag, eftersom jag glömt att ta ut mat ur frysen till ikväll. Det blir mörbradbiff till middag, med beasås och sallad. Ska laga en stor sallad med salladsdressing och fetaost i. Även oliver tror jag. Mumma!

Imorgon åker jag till Sverige för att få ordna min bil på fredag, som jag skrev tidigare, så Evelina får stanna hemma från dagis imorgon. Det är ingen idé att skicka dit henne för endast 2 timmar.
Har packat klart det mesta här hemma. Så mycket man släpar fram och tillbaka varje gång. Om jag bara kunde sett till att få rensat ut garderoben här hemma och tagit en del till pappa så hade jag sluppit att vela med det inför varje Sverige resa. Till nästa gång kanske (säkert!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0