Lucian som försvann

I torsdags var det som sagt Lucia på dagis. Evelina var klädd i vitt, som de skulle vara. Lucialinne hade jag inte så hon fick bli helt vit istället.
Evelina har börjat protestera högt varje dag som jag ska lämna henne på dagis och självklart var det inget undantag nu i torsdags. Det hon inte visste var att jag inte skulle gå, bara gå till ett annat rum - för att se henne gå i tåget - där alla de andra föräldrarna satt och väntade. Men nejdå, jag fick inte gå för då blev det ramaskrik. Så gissa vem som var tvungen att gå med i tåget? Yes - me! Men så länge det var fred och ro så gick det bra.
 
När de sedan skulle stå och sjunga framför alla föräldrarna tyckte Evelina det var nog. Då försvann hon ifrån tåget. Hon tyckte det var roligare att sitta och leka i soffan medan de andra luciorna och tärnorna fick göra grovjobbet. Haha. Typiskt.
 
Här sitter alltså Lucian, eller tärnan, som försvann. Min lilla Lucia-tärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0