Tussilago

Förr i tiden var jag sån att när det var sommar, så längtade jag till vintern. Och när det var vinter, så längtade jag till sommare. Jag längtade speciellt till julen, varje år började jag sjunga julsånger redan i augusti och mina föräldrar bara skrattade och skakade på huvudet. Haha. Det kan jag mycket väl förstå!
- Du längtar bort livet! Fick jag ständigt höra. Men inte förstod jag innebörden i det då, som jag gör idag. Visst är det sant.
Så nu på "äldre dar" har jag väl lyckats hålla band på mig och att njuta av den tiden som faktiskt är nu, inte den tiden som kommer. Därför blir jag extra glad när jag ser ett vårtecken, just för att jag för tillfället njuter av våren.


Tussilago i heeeela backen!

När Göran var färdig med jobbet så gick vi en sväng till Furuset för att köpa blöjor till Evelina. De säljer billiga på Rema1000 här. 26kr för 44 stycken. Vi köpte 3 paket och vet ni vad, i Sverige så får du nästan betala lika mycket för ett paket som vi gör för 3 st här. Galet med tanke på resterande priser i detta landet.


Göran är ute och spatserar! <3

När vi kom hem åkte jag med honom på nästa jobb, nämligen att hämta räkor, igen. Kul med lite sällskap för honom.
Väl hemma gick vi och hämtade Evelina, lite tidigare eftersom det är fredag.
Tog med mig åkpåse och alla filtar upp som just nu snurrar runt i tvättmaskinen.
Imorgon ska jag och Evelina på marknad!

Haha, nu kom Evelina in i köket och hade satt på sig sina stövlar helt själv. Till och med rätt fot i rätt stövel! Duktiga tjejen <3

Nu ligger maten i ugnen och är strax klar. Det blir tidig middag för oss. Köpte med mig jordgubbar och vaniljekesam från affären förut så det ska vi smaska på senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0