Typiskt

När jag säger London vad tänker du på då? Alltså materiella ting, inte platser.
Om jag svarar först så får du lite tid att tänka, kanske du till och med håller med...
1. Bussarna är såklart en sak! Röda, med två våningar som susar fram fram över alla gatorna. Du får verkligen passa dig, går du för långt ut på trottoaren kan du blir meddragen av vinddraget! Haha. Jag fick ialla fall chans att åka buss. När vi skulle till restaurangen sista kvällen, men mer om det när vi kommer så långt.
2. Telefonkioskarna! Detta är väl absolut något typiskt för London? Lina tog kort på mig när jag stod inne i en sådan, lite längre ner hittar ni det. Enligt Lina så används dessa till att ringa "porr-samtal" numer och när jag gick in i den så såg jag att det stämmer. Det var porrbilder uppsatta inne i hela utrymmet...
3. Big Ben. Nog för att det är en sevärdhet, men det är också en "sak". Och visst är den fin? Jag tog bild när vi satt i bussen och det blev från sidan mitt i farten, så det kanske inte är världens bästa bild, men man ser ialla fall vad det är.

Så vad tycker nu du är typiskt "Lononskt"?







London 19-22 april 2012
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0