Kan själv!

Idag gav jag Evelina en "äta-själv-sked" till frukosten när hon åt yogurt. Och det gick hur bra som helst! Jag har faktiskt varit lite "feg" med att låta henne göra det innan. Jag vet hur kladdigt och söligt det kan bli. Men om hon inte får prova så lär hon såklart inte.
Eftersom det gick så bra till frukost så fick hon även äta middagen helt själv. Det sista hjälpte jag henne med.
Gud så roligt detta var, tyckte Evelina! Det syntes lång väg att hon var stolt när vi sa "hurra" efter varje gång hon fick skeden med mat, in i munnen. Haha. Så skoj! Detta är absolut något hon kommer få börja varje måltid med, sen om jag tar över mot slutet så har hon ialla fall gjort det mesta själv. Stolta!



Frukosten smakade mycket bättre när jag fick äta själv under heeela måltiden!



Likaså köttfärssåsen och spagettin. Mums så gott det kan vara med mat om man får käka själv! Se och lär mamma och pappa.
Lilla skruttfisen!
<3

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

åh duktiga lilla goding!

Njut medan du kan, Viggo vägrar att matas så här är det tålamod och mycket papper som går åt när det gäller matstunderna. ;)

Övning ger färdighet säger de ju. Maha!



Love you! PUSS

2012-04-02 @ 18:22:35
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Ellen

Sötaste och duktigaste ungen i hela världen!

2012-04-02 @ 20:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0