Hemmalagat

Idag har jag jobbat folkens. Behöver jag säga att hela ryggen och axlarna känns som att jag varit med i ett slagsmål? Hua... Vad ska jag göra? Jag vet inte. Väntar till jag ska till min läkare om en vecka och ser vad han har att säga.
Trots att jag har ont har dagen varit ganska rolig på jobbet. Jag har varit på golvet, i mjölkkylen, i disken, i kassan och nere. Tiden rusade iväg efter klockan 11. Men de sista 3 timmarna var jobbiga.
Jag ska väl inte klaga, jag har ett jobb som jag trivs bra med och människorna där!

Evelina sken upp som en sol när jag kom hem och det är lika mysigt varje gång. Idag var jag bensäker på att det var måndag. Dels för att det var "första dagen på dagis" och att jag skulle jobba. Så jag missade att Evelina skulle ha med sig två matboxar. Tror inte jag var den enda. Vet sen innan att de har extra mat på dagis ifall sånt händer. Men vad tänkte jag med liksom?


Här sitter Evelina ute på altanen med sin alldeles egna mobil, som hon faktiskt fick från dagis. Det var någon snubbe som kom dit med massa demotelefoner och alla barnen blev som galna! Haha. Jag snöt en åt Evelina såklart...

Ikväll har vi ätit en jättegod middag här. Jag gjorde egena pannbiffar, egen sås, potatis och smörstekta, färska, champinjoner & lök - mums sa hela familjen i kör! Nästan bara hemmalagat, det gillar vi! När du göra allt från grunden med färska ingredienser blir du fortare mätt, så är det ialla fall för mig. Dessutom är det såklart nyttigare!
Efter den tuffa middagen var det en liten som sa godnatt och somnade ganska fort.

Hoppas ni haft en fin dag, trots vädret inte visade sin ljusaste sida!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0