Frost på taken

Idag, för första gången nu i höst, var det frost på garagetaken här i området när jag gick upp. Och jag gick upp kl 09 idag. Göran sa att det var 3 minus när han gick till jobbet idag, dock går han mitt i natten (03.30) hemifrån. Tycker ialla fall att det är otroligt mysigt när denna lite kallare tiden kommer.
När det knastrar i gräset där du går...
När det bolmar ut ("frost")rök ur munnen när du andas...
När kylan klär in träden och dess grenar i den vita, pudriga frosten...

Idag är det 2½ månad, 10 veckor eller 71 dagar - beroende på hur du vill säga det - kvar till julafton.
Julen har alltid varit min favorit högtid och kommer förmodligen alltid att vara.

Det har gått problemfritt att lägga Evelina de senaste veckorna nu. Kanske för lätt. Idag är det helt omöjligt. Hon vill verkligen inte sova. Så då får hon bara sitta i sängen och småpilla med "saker" och när hon blir trött så somnar hon. Orkar inte bli irriterad för det idag, eftersom vi inte ska iväg. Dessutom är hennes tidiga sovtid såpass tidigt att det inte gör något om hon inte somnar före kl 13.

Den utlovade bilden på den nya bodyn;


Detta är den färgrika (om jag nu hade behövt påpeka det) bodyn jag pratade om igår. Den som hon ska ha på födelsedagen kommer på bild senare. Den ligger inne i hennes rum och jag behöver ju inte gå in och distrahera henne med att ta bild på den nu när hon är på väg att somna.

Nu ska jag ta en dusch!



Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Söttjejan!! Visst måste hon vara ganska så lång? Riktiga spiror, haha :D



Idag var det iskallt! minus 4 grader sa Micke att detvar imorse och det var så att jag egentligen gärna hade haft vantar under promenaden - galet, nu är det strax vinter.



Lovas overall kommer från KappAhl :D



Kram på er!

2011-10-14 @ 12:50:24
URL: http://madeleines.se
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

...förstås (KappAhl) ;D

2011-10-14 @ 12:51:07
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0