Baka, baka kaka

Då var kakan/tårtan till imorgon färdig. Den ser ut som kladdkaka, men tror den är mer kladdig än vanlig kladdkaka. Lite som sufflé eller liknande. Hoppas den blir bra. Ska pynta den med grädde och bär imorgon. Det ska nog bli bra! Evelina ska självfallet få smaka. Hon älskade ialla fall kaksmeten. :)
Den här kakan har ett innehåll av minst möjliga kalorier, vilket är mitt "påhitt". Jag äter för tillfället enligt LCHF metoden och för att jag ska få en bit av kakan så blev det den typen. Får se om den uppskattas, i så fall blir det kanske denna även när Evelina fyller år. Kanske en annan typ också.



Endast 10 min i ugnen. Spännande, spännande...!



Här har vi de dyra ingredienserna som jag pratade om tidigare idag. Sukrin och vaniljpulver. Vaniljpulvret kostar långt över 500.- /kg - tur att jag bara behövde 1 tsk. Dessa finns att köpa på Meny här i Norge, ev. Hälsokost.

Igår när vi var på Triaden (ett köpcenter här i närheten) så var jag först inne på Life och frågade hur mycket det kostade för vaniljpulvret. 189.- för 57g. När jag sedan gick till Meny (där jag faktiskt köpte Sukrin´et också) så såg jag att denna burken "endast" kostade 57.- (för 10g), upptäckte dock sen att det hade varit billigare att köpa den på Life ändå, om man räknar ut vad det kostar /g men eftersom jag sällan använder vaniljpulver (visste faktiskt knappt att det fanns) så räcker det gott och väl med denna söta burken. :)
Kakan är som sagt gjord och väntar på att få ätas!

Göran är nere en tur hos sina föräldrar, Evelina sover, ljusen är tända och jag sätter nu på resten av en film här till han kommer tillbaka. Då blir det middag!

Igår kväll såg vi förresten A little bit of Heaven, är det någon som sett den?
Jag tyckte den var riktigt bra. Komisk men samtidigt snyftare. Rekomenderas! :)

Gokväll!


Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Blev faktiskt så nöjd med läppbilderna att jag sa till Micke att vi borde sätta upp dom i ram på väggen, haha, fast det var lite väl självkärt tyckte han ;D



Tror du det? Att vi hinner tillbaka till 5? I så fall är det ju inga problem för jag ska inte gå hemifrån fören strax efter 7 :D



Tror att vi skjuter ännu lite mer på IKEA, kom på att vi har tid hos Lovas fysio imorgon, men kanske att vi hinner dit efter det.



Krama på Evelina från oss :)

2011-10-16 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0