Sista dagen

Idag är det sista dagen i november månad. Näst sista månaden på detta året. Tänk att det bara är en månad kvar att 2011. Jag som precis har börjat lära mig att skriva -11 istället för -10 när jag ska skriva datum. Men så säger jag varje år!
Imorgon kommer jag inleda en julkalender här i bloggen. Varje dag kommer jag skriva om lite tips och ideér som har med julen att göra. Saker som jag gillar att göra och saker som går att göra, både i Oslo/Norge och i Sverige. Följ med på den om ni vill!

Idag har jag och Görans mamma varit en sväng på Ikea, igen. Jag fick köpt endast saker som vi har användning för, bla. ljus och servetter. Det går ca. 10 st stearinljus här varje dag! Men eftersom det är billigt och mysigt så lägger jag gärna pengar på det. 100 st stearinljus kostar 22.- på Ikea - nästan gratis?
Jag fick också köpt en adventsljusstake, alltså en sån man sätter ljus i och tänder varje adventssöndag, ni vet vad jag menar va? Jag ska pynta den lite, så blir det kanoners!
Vi fick 6 st vinglas av Görans snälla mamma också, så nu har vi 12 st av samma typ. :)
Vi var också en sväng på Jysk på Skårer. Där fick jag köpt 2 st pyntkuddar till soffan, två svarta. Gillar! 75.- st.

Nu sitter jag och väntar på att pappa ska slå en pling över Skype, vi ska diskutera våran läckande toalett här hemma. Mindre kul. Dock har jag tur som har en pappa som är rörläggare. <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0