1:a advent

Hela helgen har varit ett stort hålrum i bloggen, varför? För jag har inte gjort något, alltså inget att skriva om. Varför bara skriva om massa trams för att skriva? Nåväl. Jag har väl egentligen inget spännande att berätta nu heller. Men jag gör ett försök ändå...

I fredags såg vi på Idol och åt hummer som Göran hade fått med sig från jobbet. 2 hela humrar, färdigkokta kom han hem med, med skal på såklart. Så det var bara att rensa dem och lägga upp delarna på ett fat. Räkor, majonäs, bröd, aioli och lite tilltugg till det. Allt var supergott, utom hummern. Smaklös och blaskig! Så den kastade(!) vi. Hummer kostar, som ni säkert vet, flera hundra kronor kilon. Men han hade fått dem som tur va. Nu kan jag erfaret säga att jag inte tycker om hummer. Ialla fall inte kall, kanske den är god i tex. soppa.
Någon som tycker om hummer?


I lördags storstädade jag hela lägenheten; dammsög, tvättade golven, rengjorde på toa och dammtorkade. Hade planer om att sätta upp ljusstakar och så men det blev för sent. Så det blir imorgon istället. :) Men härligt med en ren lägenhet ialla fall! Har ni fått upp adventssakerna idag?

Idag har jag, Göran och Evelina varit på Bærums verk. Det öppnade igår och håller öppet hela december. Och vi tyckte det var trevligt att åka dit som en första adventsutflykt. Det ligger ca 30 min från oss, lite utanför Oslo med andra ord. Riktigt mysigt. En julgata med massa bodar som innehöll allt ifrån julmat, godis, ost och hemmastickade kläder och smycken.
Jag antar att det hade varit mer stämningsfullt med snö på backen, men det var ialla fall uppehåll och sol. En härlig tur. Jag rekommenderar att åka dit för er som inte varit där.
Man får intryck av en gammaldags by några århundraden tillbaka. En fin dagstur för familjen! :)
Jag köpte med mig ett armband med färskvattenpärlor och en silverkedja, min andra hade nämligen Evelina dragit isönder.
Efter vi varit där mötte vi Görans föräldrar och gick till en mysig restaurang och åt en söndagsmiddag. Underbart gott.
Dagen har varit kanon.
Evelina ligger nu utslagen i sängen och jag sitter i soffan och slappar med ett glas rött.

Imorgon ska jag till fysion igen.

Ha en riktigt trevligt söndag

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Åh, jag har fortfarande inte flyttat över numrena till nya telefonen - går ju inte med simkorten eftersom att det är ett microsim i iPhone, så jag får nog sätta mig och göra det manuellt tror jag. Puh. Jag ska eventuellt vara lite barnvakt både tisdag och onsdag, men kanske vi kan bestämma torsdag? Gärna hemma hos oss om ni vill det, annars kan vi komma hem till er igen också, det är vilket som :)



Kram!

2011-11-27 @ 22:14:14
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0