1 års firande

Då var dagen över. Igår firade vi här för fullt. Det var jättekul! Evelina fick massa fint. Det blev mest kläder. Och det ligger nu i tvätten. Så jag kan ta bild på det när det är tvättat och torrt.
Det var massa förberedelser inför kalaset igår, så vi gick upp kl 9 och började lite smått. Jag dekorerade bordet som vi skulle sitta vid medan Evelina sov. Jättefint blev det. Glömde givetvis att ta kort på det...

Eftersom jag hade bakat kakan redan på lördagen så var det bara dekorationen som återstod på den.
Förrätterna gjorde jag direkt efter frukost och ställde in i vårat "skafferi", typ ett kallt rum. Svårt att beskriva. Kommer inte på ordet! :P
Huvudrätten väntade jag med tills vi hade ätit upp förrätterna, alltså när folket var här. Men köttet hade jag lagt i marinad kvällen innan. Det blev gott.

Evelina var väldigt blyg i början och inget annat än i mina armar dög åt henne. Efter en stund blev hon varm i kläderna och bokstavligt talat, hoppade från famn till famn här. Det var roligt att se henne så ivrig. Hon älskade att ha uppmärksamheten riktad mot henne och skrattade och pratade mest hela tiden.
Måste säga att det blev ett lyckat 1års firande. Evelinas första födelsedag. <3

Menyn bestod av:

Förrätt: Snittar med räkor, kaviar, tomater, gurka, salladsblad, ägg och laxröra på

Huvudrätt: Marinerat kött, 2 st sparrisar inlindade i bacon, potatisgratäng och lite brun sås som dekoration på tallriken

Efterrätt: "Min"
hemmalagade chokladkaka och glasstårta + kaffe




Underbart god kaka. Näst intill noll kalorier dessutom.


Här har vi en otroligt trött tjej efter en hel-dag med nära och kära. Jag tog inget kort med alla andra, men har blivit lovad bilder på mailen, så det får komma upp senare! :)

Idag har jag varit hos läkaren, fått en ny sjukskrivning, varit på jobbet och pratat lite. Fick såklart med mig lite varor hem också. Vad ska man annars ha pengar till, för att inte sätta dem i rullning? Spara? NEEEEEEEJ!
När jag kom hem så vaknade Evelina nästan med en gång jag kom innanför dörren. Hon fick mat. Och vi tog en liten sväng ut. Bort till Furuset närmare bestämt. Jag tycker det är mysigt när hela familjen är ute tillsammans. :)
Vi skulle till Nav, men det var stängt. Vi gick in på centret och jag gick inom Nille och köpte två fina ljusstakar och en tallrik till ljus eller liknande. Det var billigt för det går ut av sortimentet! Då passar man på helt enkelt. :)


Det bruna underlägget och de svarta, höga, ljusstakarna är dagens fynd från Nille. De "små" svarta, där stearinljusen står, hade jag redan.

Sen gick vi till Outlet butiken, där hittade jag en kjol. Inget till Evelina ovanligt nog. Men hon fick mer än nog i söndags!

Imorgon är det dags för 1 års vaccinet för våran docka. Så då tar jag en tur till Nav som ligger i samma byggnad.
Hoppas ni haft en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Grattis i efterskott till prinsessan! :)

2011-11-08 @ 12:39:35
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

Vilken fin tårta du gjort och vilken lyxig middag! Här hemma har jag PANIK inför Viggos kalas på lördag. Tårta är beställd men allt annat är långt ifrån klart, har jobbat massor så har inte haft tid. Hua!



Vi saknar er så otroligt mycket! Kan ni inte ta en tur till gbg snart så vi kan ses? Puss&kram <3

2011-11-09 @ 22:49:41
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0