Home again

Shit! Helgen har bjudit på mycket... Bilen har varit "totalvrak" men pappa och Göran "lappade ihop" den igen. Nu låter det som jag varit med om en olycka, jag vet. Men jag kan lugna er med att så är inte fallet.
Kommer ni ihåg att jag skrev att jag varit och besiktigat min bil och den inte gick igenom? Jag hade en ny tid den 13/4, då låg jag på sjukhus, som tidigare nämnt. Bokade ny tid till den 6/5 - nu i fredags. Jag var helt övertygad om att den skulle gå igenom för det var putsat, skrapat och penslat under bilen, där problemet var. Men NEJ! Jag fick samma dåre som skulle se över bilen denna gångne, som strök mig sist. -.- Och han har nog fan bestämt sig att jag ska förbli underkänd.
Nåväl...
Tog bilen till pappa och berättade hur det var. Eftersom jag har världens bästa pappa och kille, så bestämde de sig för att ordna felet, en gång för alla! :) Så de bytte alla bromsrör under bilen, så att den är som ny underifrån sett alltså.
Är otroligt tacksam! Att lämna in bilen hade inte varit nåt alternativ, ialla fall inte när det kommer till byte av bromsrör - detta hade kostat mer än vad bilen är värd.
När de väl var under och såg, så upptäckte pappa att bromsok och bromsbelägg var helt nerslitna. Så jag och Göran fick åka till Biltema ("Feltema") på söndag morgon och köpa nytt... Sagt och gjort!
Eftersom jag har haft kontakt med en tjej som bor i Uddevalla (där Biltema ligger) ang. en bilstol, så åkte jag och såg på den när jag ändå var i krokarna. Så nu har Evelina en bilstol från 9-25 kg. Så vi slog två flugor i en smäll helt enkelt. Perfekt!

Nu är bilen ordnad och vi är uppe i Oslo igen! Härligt. :)
Bilder kommer från helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0