Långhelg, sjösättning och vänner för livet

Igår kväll kom vi tillbaka från en långhelg i Sverige. Måste sammanfatta helgen som helt fantastisk! Vi har hunnit med massa saker och haft det supertrevligt.

Helgen började med att jag och pappa satt uppe till 02:30 och tjötade om allt mellan himmel och jord. Pga. "lite" alkoholintag så blev det kanske inte väldigt vettiga saker sagda, men det var mysigt. Speciellt att det bara var jag och pappa för en gång skull! <3 Underbara pappa... Min bästa vän... <3
Som jag skrev så var vi också en tur hos mamma på lördagen. Hon fick äntligen hjälp av pappa till att få tillbaka vattnet som varit fruset en lång period nu. Duktiga och snälla pappa hjälpte henne! :) Evelina har som vanligt blivit bortskämd med presenter av sin underbara mormor.
Min snälla och fina mamma. <3
I söndags fick vi sjösatt våran båt, om vi inte fått den i vattnet så hade pappa förlorat båtplatsen och det önskar vi inte. Att vara ute på havet är livet och jag har tillbringat större delar av somrarna på havet med både fisk och bad. Underbart! Så nu är våran pärla i, lilla Caca (döpt efter mig, när jag var liten så sa jag mitt eget namn så; Caca)!


Våran lilla älskling som vi ägt sen jag var 3 år. Därav en speciell plats i mitt hjärta. <3

Det blev endel golfande i helgen också. Äntligen! Premiärgolfen gick hur bra som helst. För att vara första gången på 10 månader alltså. Jag spelade fram till jag var 6½ gravid och det gick bra. Sen tog ju fötterna stryk, då orkade jag inte gå, trots att det bara är en 9-håls bana. Nu går det bra att gå igen och jag är överlycklig. Härligt för mig och pappa att få lite egentid också. Ialla fall 42 slag och 22 poäng är inte illa pinkat för första rundan iår. Nöjd.

Mitt upp i denna härliga helgen så har det varit fantastiskt väder. Vi har svettats trots att vi gått i linne och kortbyxor. Är sommaren här för att stanna tro? Vågar man tro? Vädret har gjort mig så besviken många gånger förr och sviker gång på gång...
Evelina har anpassat sig jättebra med både mat och sömn i helgen och helt enkelt varit världens bästa dotter. Men det är hon såklart alltid!
Pappa hyr ut ett hus som står på hans tomt och ägo, och Lasse som han heter, har en hund. Samma som Dollie. En schäfer. Han har varit nere flera turer och hälsat på under helgens gång. Man kan lätt säga att Evelina har fått 2 vänner för livet...


Mys på golvet med en mysig hund!



Evelina efter en hundkyss!!



En vän för livet <3

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0