Promenad-dag

Idag skiner solen och det verkar vara en perfekt dag för en promenad! Tror att jag ska göra det faktiskt. :) Kanske bara ge Evelina lite ersättning innan så hon somnar gott i vagnen.
Hon har precis suttit en stund och sett på Disney Chanel i sin baby-sitter.
Igår var vi hemma hos Görans föräldrar och åt jättegod mat. Alltid mysigt att komma hem till dem.

Vet inte riktigt vad som hände med Evelina, men äckligt var det. Det kanske höll på i 5 min... Först så började hon gallskrika verkligen. Sen så blev hon varm, och då menar jag VARM jag kände riktigt svetten i nacken, på magen och armarna på henne. Och så blev hon kritvit i ansiktet! Usch så rädd jag blev. Vad jag gjorde då?...
Jag tog av henne kläderna, allt förutom bodyn. Och la henne på deras svala/kalla skinnsoffa och masserade henne lite på magen. Jag har aldrig varit med om det innan och blev verkligen livrädd... Eftersom vi inte var hemma så hade jag ju ingen febertermometer så jag kunde se om det var någon feber heller.
Vet inte om hon kan ha fått nåt värmeslag eller nån kramp i magen. Någon som varit med om det innan?
När hon sen hade fått tillbaka färgen i ansiktet och lugnat ner Mig lite. Så virade jag in henne i en tunn filt och la henne på min mage, där hon somnade. Där sov hon i närmare en timme.
Efter de har det inte varit några problem. Hon har sovit gott hela natten (23-09 utan att vakna!), och det har jag också.
Det är stor skillnad att inte behöva gå upp på natten, utan att få sova rätt igenom. Mer pigg!

Och nu ska jag som sagt ut och få frisk luft i näsan!

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Liam

hehe, min släkt säger oxå att han är lik Jimmy, men hans släkt säger att han är toklik mig :P



Ni med, kul med ev ett lägenhetsköp =)

Kram

2011-01-25 @ 11:15:37
URL: http://zarat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0