Barn på fel årstid?!

Vad gör man egentligen när man har haft "oturen" att få ett barn på fel del av året?
Enligt kommunen som jag precis pratade om så har jag inte "rätt till" dagisplats förän augusti 2012! Detta är ju ingen direkt nyhet, men det är nu som det börjar gå upp för mig att det kan bli ordentliga problem alltså... Jag ska tillbaka i jobb i oktober/november i år och sliter lite om allt med dagis inte är ordnat tills dess. Det är inte aktuellt att vara hemma ett år till, finns helt enkelt inte chans för mig, även om jag gärna hade varit det. Nu får vi bara hoppas att Nordseter barnehage vill ta emot oss. Kanske man ska åka dit och prata med dem där. ;) Tror dock inte det hjälper. Man får heller inte besked förän en eventuell plats blir ledig. Så vad säger man till jobbet?
"Jo, jag kommer börja nån gång mellan oktober 2011 och augusti 2012..." Ööööö... Nej, detta går inte. Måste hitta en plan B om det krisar det sista...


Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

VA?! Vadfan ska man göra med ungen när man ska börja jobba då?!

2011-02-26 @ 12:59:21
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0