Storstädning och p-bot

Idag har jag varit jätteduktig. Inte suttit vid skärmen innan, nu faktiskt. Då har jag fått gjort massa vettigt.
Bla:
Städat undan massa rot ute på köket, tvättat en maskin tvätt, vikt ihop massa tvätt som var ren och torr.
Dammsugit, tvättat golven och tvättat toaletten. Nedas present inhandlades igår och också den har blivit inpackad under dagen. Evelina har lyckligtvis sovit i 2 timmar och tillåtit mig att göra allt som jag ville. Hon vaknade när jag hade golven kvar att tvätta, men då kom Göran hem så det störde inte mig alls. :) Mår SÅ mycket bättre när det luktar rent och framför allt är rent!

Vanligtvis finns det ca 14 platser till oss som bor här, vilket är ruskigt lite med tanke på att det är 4 lägenhetsblock och därmed MINST 50 lägenheter här... Så. Nu när det kommit tusen cm snö ute så är det om möjligt ännu sämre parkeringsförhållanden här på gatorna(närmare bestämt endast 5 platser som det är möjligt att parkera på - katastrof!). Stackars Göran som kör en stor varebil har ännu svårare än alla andra att stå bra... Ialla fall...
I början av detta året så fick vi nya gäst-parkerings-kort, alltså kort som gästerna ska använda på gästparkeringarna. Inte så svårt att förstå. De är gula och det står 2011 på. Vi fick besked att kasta de från 2010 i ett brev som kom samtidigt som korten. Igår när min kära sambo kom hem fanns det ingen ledig parkeringsplats ute, han ställde sig på en av gästparkeringarna och var beredd att gå ut och flytta bilen om någon av bilarna flyttade på sig och han fick en "vanlig parkeringsplats". Det fick han inte. Så idag när han kom ut så hade han fått en p-bot!! Han ringde parkeringssällskapet och konfronterade dem. "Nej, det ska vara blå kort som ni ska ha i rutan..." Fan heller! "Ja, vi får se på kamerorna på måndag då. Då du kan ringa tillbaka."
Ååå.. Kan de någonsinn ha fel eller? Blir så förbannad på sånt. Men det är ju en fördel om bostadsförmedlingen säger ifrån att det är byte av kort. Nåväl. Antar att han slipper betala boten. Annars ska jag personligen ta å... *Piiiiip*... och sen ska jag *PIIIP*...

Nu ska jag in och väcka Göran.
Sen blir det storhandling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0