Babysång

Idag är det dags för den andra träffen. Babysång. Jättemysigt verkligen. :) Vi träffas, sjunger i ca 30 min för våra bebisar och sen äter vi lunch i typ en timme innan vi går igen. Och på den tiden hinner alla bebisar bli helt utslitna och sover länge efter det. Så kort och gott kan jag säga att den sista kvarten är det ingen idé att prata, man hör bara skrik ändå! :P

Idag ska vi också prova att ge Evelina potatis (trots allt prat om att man "ska" vänta tills de är 4 mån) för vi har nämligen märkt att hon inte verkar blir riktigt nöjd efter ersättningen längre. Hon blir liksom gnällig och småskriker hela dagarna (läs:1/5 av dagen ialla fall). Inte för att det gör något att hon ger ljud ifrån sig, det är bara sött. Men det är stor skillnad på gnälljud och söta ljud, eller hur?
Därför har vi beslutat att starta lite lätt med fast föda. Potatis idag och gå över till gröt så småningom. Sen fick jag massa burkmat av mamma i julklapp, eller Evelina fick det kanske jag ska säga. :P Massa desserter, middagar och gröt på burk. Har hört en del barn som inte gillar burkmat, får se hur det går för mitt lilla liv!
Uppdatering kommer ikväll eller imorgon om första matprovningen!

Ang. pizzan som jag smakade igår! Hemlagad Grandiosa för 99.- på vilken mataffär som helst.
Är den verkligen värd pengarna? JA! Jag tycker verkligen det. Jag är inget stort fan av färdiglagad pizza som man köper i butik. Men denna var helt ok. Tjock, saftig botten. MASSA ost och god smak! Tycker faktiskt den var över mina förväntningar. (Y)

 PROVA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0