Pepparkakor - sjätte luckan


Då var det väl dags att baka pepparkakor? Om ni inte gjort det redan såklart!
När jag var aupair så bakade vi pepparkakor flera gånger där. Massa pepparkaksdeg men inte så många färdiga pepparkakor. Undra varför? Degen är ju så otroligt god! Jag hade hellre ätit degen än pepparkakor faktiskt.
Jag gjorde alltid min egen version av Svamp bob, barnen tyckte alltid det var så roligt. :) Och vad gör man inte för en leende mun och stora barnögon.

Det blir väl kanske inget pepparkaksbak i detta hemmet iår, men nästa. Jag har köpt färdiga pepparkakor istället. Annars har Ikea billig, färdig pepparkaksdeg för 25kr. Om man inte är så kreativ att man gör egen deg också.

Hur bakar ni? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0