Liseberg - åttonde luckan













Är det någon som missat att det är jul på Liseberg varje år från mitten/slutet av november? Jag tror nästan de flesta borde ha fått med sig den lilla detaljen och om det är någon som inte varit där, gå dit!
Det lär blir julens kanske mysigaste, romantiskaste och roligaste kväll. Det finns utvalda åkattraktioner som fortfarande är öppna, du kan smaka på korvar, kött, ost och massa gott som även går att köpa med sig hem. Du kan även mysa med glögg och pepparkakor till en billig peng. Hantverksbodar är uppradade längs huvudgatan och går du dit på en torsdag så får du även med dig Jullotta som har konsert där varje torsdag fram till jul.
Är det kallt så har de tänt "kolgrillar" som du kan värma händerna över. Otroligt mysigt, tror jag de flesta håller med mig om.
Är det något jag saknar att göra i Göteborg så är det just denna turen till Jul på Liseberg, som lätt kan bli fler än bara en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0