Julpyssel - tionde luckan














Idag är det exakt 2 veckor kvar till julafton. Tänk er det. Känns inte som det var längesen det var julen 2010, när vi hade en liten bebis som var helt beroende av oss för att förflytta sig och tröstas. Nu hittar Evelina på egna saker att göra, hon traskar runt här i lägenheten precis som hon föddes gående. Riktigt mysigt.

När jag gick i skolan, på kyrkans barntimmar och hos dagmamma så pysslade vi en hel del. Kanske allt inte blev fint och kul att ha framme, men det var ändå något som jag hade gjort själv. Jag ska försöka (jul)pyssla mycket med Evelina när hon blir lite äldre. Igår när jag var och handlade såg jag efter nejlikor, för jag hade lust att göra en fin och gott doftande apelsin till hemmet, men det var slut på nejlikor tyvärr.
Det är väl också ett bra tidsfördriv att pyssla om man är en liten rackare med myror i brallan som längtar och längtar... Man glömmer liksom bort tiden lite!

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

Hej vännen!

Denna veckan har jag jobbat varje dag så jag är helt slut, imorgon är sista dagen för denna veckan & sedan blir det 3 dagar ledigt - GÖTT!



3:e januari låter bra! Börjar du jobba runt det datumet också eller? Skönt för henne som har en pappa som jobbar korta dagar, då blir det inte långa dagar på dagis. :)



pussar & kramar! <3

2011-12-10 @ 18:00:19
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0