Julhandel - sextonde luckan




































Varför har det blivit så att vi förknippar julhandeln med stress och ekonomiproblem? För att alla alltid är ute i sista minuten? Det är jag helt övertygad om. Varför börjar man handla julklappar den sista veckan innan jul. Är du möjligtvis en av dem som virrar runt på stan precis innan stängning dagen före julafton.
Kanske du säger "nästa år ska jag vara ute i god tid!" Men det blir alltid uppskjutet. Det blir automatiskt ingen tanke bakom köpen utan stressköp.
Jag har varit färdig med julklapparna länge nu. Ialla fall till 1 december, och då tyckte jag att jag var sent ute. Min mamma köper julklappar tidigt på året, varje år, på så sätt blir det inga gigantiska utgifter då man ska köpa all julmat och annat gott som man vill ha till julbordet o.l. Rekordet för min mamma måste väl varit ett år då hon köpte julklappar på juldagen till året därefter. Haha... Litt-ele mum!

Årets nyårslöfte kanske blir att vara ute i god tid med julhandeln nästa år?
God jul(stress)handel!




Kommentarer
Postat av: Leyla

Åh, din blogg har blivit min favorit! Orkar du fota och visa inköpen?

2011-12-16 @ 17:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0