3 återstår

Idag började jag dagen med en uppfriskande dusch! Det är alltid härligt. Men det var efter jag och Göran fick sovmorgon till klockan 10!... Eller vänta lite här nu. Jag tar det från början. Från igår kväll...

* Sveriges första match i VM började kanon. En vinst mot Argentina med hela 27-11. Det blev aldrig en spännande match för Sverige hade övertag hela tiden Grubbström släppte in 8 mål i första omgången och Gabriella Kay klarade att skydda svenska nätet med endast 4 mål bak. Helt otroligt! Imorgon möter vi Elfenbenskusten kl 18. Missa inte!

* Görans föräldrar kom hit kl 18 igår, lekte lite med Evelina och de hade med sig en stor överraskning till henne, nämligen gunghästen som jag och Görans mamma köpte häromdagen, som hon egentligen skulle fått i julklapp. :) Extra roligt tyckte Evelina det var när hästen gjorde gnägg-ljud och "trav-ljud"! Kanske lite skeptisk till en början men nu älskar hon den! Tack farmor och farfar.
Pinneköttet och skinksteken blev en succé. Riktigt gott och det var absolut inte sista gången jag lagade det. Resterna slinker nog ner här ikväll.
Kvällen blev ganska ung och farmor och farfar gick hem tidigt, runt 21-22 tiden. För oss blev det en tidig kväll också. Mätta i magen och otroligt trötta av den mäktiga maten slocknade vi bägge med en gång.

* Evelina vaknade endast 1 gång inatt och när klockan var 8.30 gick jag in till henne och gav henne lite leksaker i sängen där hon satt i 1½ timme och lekte och mamma och pappa fick sova till kl 10. Underbart!
Det blev en dusch och en god frukost. En god andra adventsfrukost. Tänk att det bara är 3 söndagar som återstår av detta året. Galet att tänka på.



Nu sitter vi här och väntar på att Evelina ska somna och sen vakna. Senare har jag lust att gå ut en sväng i solen. Det ser ut att vara ett härligt promenadväder idag, det måste utnyttjas!

Trevlig söndag och andra advent på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0