Att testa nya saker...

 
...ja, det är något jag precis provat nu! Håller på med mat. Gørans föräldrar kommer hit och ska äta mat. Och då måste man imponera! 
Har gjort egna klyftpotatis, en sallad med massa olika saker i bla. bönor, fetaost, oliver och paprika. Sen blir det helgrillad grisnacke(karre) på 2,5 kg som jag har snittat på mitten så det blev som en ficka i den. Där i hällde jag kryddat smör, riven ost, finhackad serranoskinka och kokade vitlöksklyftor som jag mosade - och blandade ihop allt! Sen klädde jag hela steken med serranoskinka och tog tråd (speciell till matlagning) och band runt allt. Till detta blir det bearnaisesås. Hoppas det blir gott! Mat om en timme! Någon som vill smaka? 
 
Bild är före grillningen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0