Matglad

 
Ja, en dusch var alldeles nödvändigt för lilltjejen igår kväll. Man kan väl tycka att jag borde satt henne i badkaret efter denna måltiden, men så blev det alltså inte.
Ser ni på den nedersta bilden hur trött hon är? Ögonen är nästan svullna för att de tvingar sig att hållas öppna. Stackars liten. Men när jag frågar om hon vill sova är det ett bestämt nej som kommer, med en gång. På dagis har jag sagt att om hon säger att hon vill sova, vilket hon faktiskt gör ibland, så är det okej med en vila på 30 minuter ca. Hon kan komma och säga: Sova en timme i sängen, eller, Sova i vagnen... Sötfis. Så frågar hon efter nappen och kudden. Undrar hur det går i bilen till Sverige på fredag. Vill inte att hon ska sova för länge. Hm, måste komma på något smart där. Det är nu vi skulle ha DVD-spelare på nackstöden...
 
 
Här varieras det väldigt vad Evelina dricker ur. Saft vill hon gärna ha i koppen. Mjölk får hon i ett vanligt glas, fast i plast. Och välling i flaska såklart! Så här varieras det. Är ialla fall glad att hon är matglad och drickglad!
 
Nu ligger en maskin tvätt i maskinen och efter den ska jag slänga in bebiskläderna så det är färdigt! Tänk att det är så nära att vi börjar tvätta kläder redan. Spännande.
Imorgon ska vi tömma lillebrors rum på sånt som inte ska vara där, kasta eller vad vi gör med det vet jag inte, men bort måste det ialla fall! Ska bli så kul att hålla på med att bädda säng och pyssla där inne nästa vecka. Skötbordet ska in dit också. De få gångerna vi använder det till blöjbyte på Evelina så kan vi bara gå in i det rummet och göra det där. På så sätt får Evelina bättre plats i sitt rum också. <3
 
Jag känner mig som en klubbad säl och tror jag måste stänga ögonen lite innan det blir fullt ös här med Evelina. Aldrig innan har jag behövt vila mig på dagarna, men för att orka och inte bli irriterad och övertrött så måste jag.
Puh! Det är inte lätt att vara höggravid och mamma till en 2½ åring inte. Men det är värt allt "besvär"!
Kramar till er och trevlig onsdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0