Tankar om jul och midsommar

Tänk att jag faktiskt skriver detta här nu... Men gud vad jag längtar till jul! Haha. Visst är jag en riktig tokmaja? Jag vet. Men jag längtar så himla mycket till att jag ska få anordna en jul, för första gången i mitt liv. Jag har redan bestämt att det ska bli en supermysig sådan, men massa julpynt, julklappar och julgodis! Längtar framför allt till att min mami och lillgert ska komma och fira med oss här i Oslo. Också det för första gången.
 
Det är massa roliga saker som händer under väntan; Vi åker till Lysekil i helgen, Ellen och Lina kommer hit om 2 veckor, Evelina fyller 2 år i början av november, jag ska på UL den 3 december och vips så är julen här! Då har jag dessutom gått halvvägs i graviditeten. Tänk så fort tiden går...
 
Vi har redan börjat få in juldricka, julgodis och julkalendrar i butiken. Och folk "ojjar" sig över att det är tidigt, som vanligt. Men ärligt talat, jag har faktiskt för mig att det var ännu tidigare förra året. Nästan i början av oktober eller liknande. Nåja, snart kan vi väl dansa runt midsommarstången i tomteluva och dansa runt granen i shorts och brunbrända ben?
Vad tycker ni om att de börjar sälja julfrestelser så här tidigt?
 
Imorgon ska jag på möte på rehabiliteringen tillsammans med min chef från jobbet. Känns lite nervöst av någon konstig anledning. Varför har jag ingen aning om. Kanske jag är lite rädd för att han ska glömma tiden? Kanske för vad som kommer sägas? Nej... Jag vet inte.
 
Ps. Jag har nu försökt 8 gånger att skicka över bilder till datorn från våran Ekeberg utflykt i söndags, men både telefon och dator verkar motarbeta varandra så jag får försöka lite senare idag helt enkelt.
Trevlig dag på er sålänge!
Kramar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0