Ultraljud

På måndag är det dags för UItraljud. Eller Rutinultraljud som det heter. Det kallas så för att det alltid görs ett Ultraljud någon gång under v 17-20 då man är gravid. Att det endast görs ett rutinultraljud tycker jag är dåligt. Det borde vara minst 2. Ett tidigt så man ser att embryot sitter där det ska, ett i v 17-20 och ett när du har en månad kvar. Jag förstår att det kostar att ta Ultraljud men jag tror att många med mig hade betalt en liten avgift för att få kontrollerat att allt står rätt till där inne. Eller?
 
På måndag är det som sagt våran tur. Det är spännande och nervöst. Vi vill ta reda på om det är en tjej eller kille men det är ju inte bara det man får reda på. Eventuella fel kommer vi få veta. Tror att de allra flesta går till en Ultraljudsundersökning med blandade känslor.
 
Bilden är ihopklistrad med mitt tidiga Ultraljud och en Ul-apparat.
Bild lånad från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0