Julekake

Jag var bara tvungen att visa er vad jag babblade om.
Visst har vi inget lilknande i Sverige? Eller inte den formen ialla fall. Här är det också mer vanligt att äta det som smörgås än kaffe-bröd. Så olika men ändå lika?!
 
På tal om man så ska vi ner till Görans föräldrar idag och äta blåmusslor med vitlöksbröd till och annat gott. Visst låter det äckligt? Innan jag fick smaka på Görans mammas hemmalagade musslor så hade jag aldrig smakat och kunde heller inte tänka mig att göra det. Men herregud så goda hon lagar. Hon har grädde, purjolök, vitlök, vitvin och musslor som ligger i en kastrull och kokar tillsammans, mums säger jag bara. Göran fick med sig 3 kilo musslor häromdagen så jag tror det räcker åt oss. Gott och väl.
Så om jag ska orka trycka i mig det kan jag inte äta mer julekake här nu. Även om det är svårt...
 
Här är ialla fall mina "smörgåsar" med brunost. Mums så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0