Latter

Guuuuud vilken trevlig kväll jag hade igår. Det var både sorgligt och roligt på samma gång. Vi var på ett ställe som heter Latter. Det ligger på Aker Brygge. En av de som jobbar på mitt jobb jobbar även på Latter på helgerna. Hon hade fixat bord till oss plus gratis inträde. Riktigt bra. Annars hade det kostat 100.- så de pengarna kunde man lägga på drinkar istället. Haha. Jag hade med mig 600.- ut igår och gjorde nog slut på kanske 800.- men det är inkluderat taxi hem. På tal om taxi, vilka priser, jisses alltså. 454.- kostade det mig att ta mig hem från stan. Crazy säger jag bara.
Vi fick plats på ett vip "ställe" alltså typ en trappa upp ligger en plattform med bord och så, där satt vi. Vi hade till och med en egen vakt så ingen annan skulle kunna komma upp. Haha. Lyx. Champagn kom in i stora lass och borden var överfulla med tomma, halvfulla och fulla glas. Där var helt enkelt bara att försyna sig. Jag tror inte jag betalade något när jag kom dit, utan drack "slattarna" som stod på bordet. Snacka om fattigt! Haha. Men det var inget jag tänkte på, utan trodde kanske i det tillfället att det faktiskt var mitt glas.

Egentligen är Latter ett ställe där stand-up komiker uppträder. Latter betyder nämligen skratt på svenska, så det är väl ett otroligt passande ord på ett sånt ställe.
Det var ialla fall kul att komma till ett ställe jag aldrig varit på tidigare.
Tidigare samma kväll mötte jag min chef, som jag berättade att jag skulle göra, vi satte oss i en soffa på ett ställe som heter Dr. Jekyll, riktigt bra ställe om ni frågar mig.

Jag vill verkligen tacka alla för igår, det var en helt fantastiskt trevlig kväll! <3 Kommer verkligen verkligen sakna Paul.

Idag på morgonen var jag, Göran och Evelina ute och gick en sväng i det underbara vädret. Solen skiner med sin varma sida idag och himlen är alldeles blå. Vi var ute en timme medan Evelina sov i vagnen. Och jag såg ett vårtecken. Ett jättevackert vårtecken.




Nu ska lillan få lite mat här hemma och sen ska vi faktiskt ut igen en sväng.
Ha en fin dag. Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0