Middagsplaner

Då var som sagt julen över. Känns som jag precis satte upp alla tomtar här i lägenheten, nu ska man springa runt och leta upp allt som blev framsatt. Allt som heter jul ska bort, utom ljusstakar och juldukar. Det får ligga framme en stund till.
På lördag är det nyårsafton (om det är någon som missat det!) och då har vi bjudit hit Görans föräldrar och Björn Tore. Jag ska laga pinnekött, koka kålrabbistappe och potatis. Mumma! Jag ska ut en dag och köpa in allt som jag behöver för att lyckas med god matlagning. Längtar!

Idag är det grått och trist väder ute... Det har regnat hela dagen och det är nästan "kväll mörkt" ute. :/
Typiskt. Igår innan jag somnade bestämde jag mig för att gå en lång promenad med lillan i vagnen, så vi båda skulle få en nypa luft. Räknade med att vädret skulle bli som det var igår. Sol och blå himmel! Hade en hel hög med kläder och julklappar att packa upp så jag hade ingen tid, eller jag tog mig ingen tid igår, vilket jag ångrade så fort jag slog upp ögonen och såg ut...

Idag ska vi ha kokad rimmad torsk till middag.
Kokta potatis och kokta morötter.
Till detta; smält smör!
Mumma




Kommentarer
Postat av: Birgitta Lindh

Hej!

Jag har ätit pinnekött en gång och det var så gott så nu har jag tänkt att jag ska lage det själv eftersom att jag har får.

Har du något bra recept på pinnekött.



Mvh Birgitta nära norska gränsen i Härjedalen

2011-12-29 @ 14:11:59
URL: http://tvatrastickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0